בוטיק סנטרל מועדון לקוחות

הצטרפו למועדון הלקוחות שלנו
וקבלו הטבות

אניני הטעם קבעו פה אחד- המריטוצו, האיטלקית המתוקה, מסתמנת להיות הלהיט של חג החנוכה!

חג החנוכה בפתח ועימו גל סופגניות הדוניסטי במיוחד. לסקרנים נספר כי הקו נועז גם השנה, ובכל זאת ניכר שמשהו השתנה. אם בשנים קודמות השחיתות הייתה שם קוד לסופגנייה שמנמנה. הרי שהשנה מסתמנת מגמה הפוכה. הסופגניות הקלאסיות והסופגניות האפויות ללא טיגון השמן, חוזרות לקדמת חלון הראווה.

ואם כבר סופגנייה אפויה, המריטוצו, שהגיעה אלינו מארץ המגף כובשת את חנוכה 2023, בסערה. מספיק מבט חטוף אל הקונדיטוריות המצטיינות ברחבי הארץ, בכדי להבין שהמריטוצו, אותה לחמנייה מתוקה, הולכת להיות הלהיט של חג החנוכה.

עופר גל, שף פטיסרי ראשי והבעלים של רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל, מעדכן כי המריטוצו היא  פנינה קולינרית שראויה להכרה. בדומה לסופגנייה אפויה, המריטוצו עשויה מבצק הדומה לבריוש בעל מרקם קליל ואוורירי שנמס כמעט בפה. ומה שבאמת מייחד אותה הוא המילוי הדקדנטי שלה בקרם וניל עשיר ואיכותי, המשלים את המתיקות של המאפה בצורה מושלמת.

טעמנו את הפלא הזה, באחד מסניפי רשת בוטיק סנטרל, אשר הצטיינה עם מריטוצו אוורירית ונימוחה, בשני מילויים עשירים. האחת וניל, השניה קרמל. כל ביס הרגיש טעם קטן של גן עדן המהדהד את התרבות והמסורת האיטלקית.

הסוד מספר לנו עופר גל, טמון בתהליכי הלישה וההתפחה. הבצק דורש לישה סבלנית, במהלכה מתפתחת רשת גלוטן המאפשרת תפיחה יפה ואוורירית. הצוות המקצועי של בוטיק סנטרל אשר ידוע בקינוחים ובמאפים הצרפתיים שלו, החליט בחג החנוכה לגוון ולהציע את המריטוצו כחלק מקולקציית הסופגניות האפויות שהם מציעים מידי שנה. כך שלצד הסופגניות האפויות עם המילויים הקלאסיים של התות והשוקולד, יוצעו בבוטיק סנטרל מריטוצו אפויות בטעם וניל ובטעם קרמל מלוח.

האגדה מספרת שנשים רומיות היו אופות את הלחמניות המתוקות הללו לבעליהן כסמל לאהבה ומסירות ומכאן גם השם. המילה מריטוצו נגזרת מהמילה האיטלקית "מריטו", שפירושה בעל. עם הזמן, המריטוצו הפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות האיטלקית.

 

תגובות

תפריט נגישות