רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מצטרפת לגל המאצ'ה העולמי.

משיקה ליין פטיסרי מוקפד לצד משקאות מאצה קלאסיים בשיתוף פעולה עם אמנית הפטיסרי היפנית sakie Yamazaki ומאצ׳ה single origin ממחוז Shizuoka ביפן.

 

מגמת המאצ'ה שסחפה את עולם הפטיסרי הבינלאומי מגיעה לישראל: רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל משיקה קולקציית מאצ'ה ראשונה מסוגה הכוללת עוגות, קינוחים ומשקאות, כולם על טהרת תה מאצ'ה סרמוניאלית מובחרת ממחוז Shizuoka ביפן.

כל המגוון יהיה נגיש בכלל 45 סניפי הרשת, ברחבי הארץ.

 

המאצ'ה, לבלוב עלי תה ירוק יפני מיובשים וטחונים דק, הפכה בעשור האחרון לאחד המרכיבים הנחשקים בעולם המזון והמשקאות, בזכות פרופיל טעמים עשיר, נוגדי חמצון טבעיים, ואסתטיקה ייחודית. לפי דו"ח Grand View Research, שוק המאצ'ה העולמי צפוי לצמוח ב-7.9% מדי שנה עד 2030 – הודות לביקוש למוצרים בריאים, מעוצבים וטבעיים.

 

הקולקציה החדשה של בוטיק סנטרל הינה פרי שיתוף פעולה בין עופר גל שף פטיסרי ראשי והבעלים של בוטיק סנטרל ובין אמנית הפטיסרי היפנית Sakie Yamazaki.

בהתאם להנחיות אמנית הקונדיטוריה, הקולקציה כולה  מבוססת על תה המאצ'ה בדרגת סרמוניאל (Ceremonial Grade) איכות עליונה מקציר ראשון, וממקור יחיד (Single Origin). העלים במאצ׳ה זו נבחרים בקפידה על ידי מומחים בתחומם, על מנת להבטיח חוויית טעם מאוזנת, רכה ומעודנת לצד ערכים בריאותיים גבוהים.

 

לדברי עופר גל, הבעלים של רשת בוטיק סנטרל, "המאצ'ה עבורנו היא מעבר לטרנד, היא חומר גלם מרתק שמהווה הזדמנות קולינרית. מדובר בחומר גלם עשיר, עמוק ורענן בו זמנית, שהשילוב שלו בעוגות, קינוחים ומשקאות מאפשר יצירת עומק טעמים ייחודי, מסורת, וקסם ירוק שאי אפשר להתעלם ממנו."

 

קולקציית המאצ'ה כוללת שלוש עוגות ייחודיות, בהשראת מסורת הפטיסרי היפני:

  • עוגת בחושה מאצ'ה- במילוי קרם ברולה מתובל באפרסק
  • טירמיסו מאצ'ה – גרסה יפנית מעודנת לקלאסיקה האיטלקית בה תה המאצ׳ה מחליף את הקפה ומשתלב נפלא עם קרם המסקרפונה
  • נמסיס מאצ'ה – עוגת שכבות של נמסיס שוקולד עשירה ומוס מאצ'ה

 

לצידן, תוצע גם סדרת משקאות מרעננת, הכוללת מאצ'ה חם ומאצ'ה קר

 

בוטיק סנטרל מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של מותגים בינלאומיים שמחזקים את נוכחות המאצ'ה בעולם.

מרשתות סטארבקס ו- Junbi בעולם דרך Nestlé אשר השיקה גרסאות של KitKat בטעם מאצ'ה ועד Müller שהשיקה בישראל יוגורט "Froop" בטעם קיווי- מאצ'ה, וויסוצקי שהשיקה תה ירוק עם מאצ'ה יפנית.

 

עם השקתה קולקציית המאצ'ה בכל סניפי הרשת, בוטיק סנטרל ממשיכה לחבר בין מגמות בינלאומיים למצוינות מקומית, ולחזק את מעמדה כחלוצה קולינרית בישראל. המאצ'ה אינה רק צבע, אלא סיפור, מסורת, חוויה. ועכשיו, גם פטיסרי.

 

שוק המאצ'ה העולמי : צמיחה מרשימה.

מה שהיה בעבר חלק מטקס תה מסורתי, הפך לסמל של בריאות, אסתטיקה קולינרית וחדשנות.

על פי דו"ח של Grand View Research שוק המאצ'ה העולמי הוערך בשנת 2023 ב-4.3 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 7.9% עד שנת 2030. הצמיחה מונעת על ידי עלייה במודעות לבריאות, ביקוש למוצרים טבעיים ועושר האפשרויות הקולינריות שמציעה האבקה הירוקה.

 

 

מה ההבדל בין תה ירוק רגיל למאצ’ה?

תה המאצ’ה להבדיל מתה ירוק ( כדוגמת הלימונית והלואיזה) הוא חליטה של עלי שיח התה, אך להבדיל מהתה הקלאסי תהליך ההפקה שלו שונה. עם צמיחת העלים מכסים את שיחי התה בבדים מיוחדים למשך שבועות מספר כדי להצל עליהם. תהליך זה מגביר את ייצור הכלורופיל בעלים ומקנה להם צבע ירוק עשיר וטעם עדין יותר. לאחר הקטיף העלים נטחנים באבן רחיים לאבקה דקה וירוקה. גם כשבוחנים את כמות נוגדי החמצון, התהליך הייחודי של הפקת מאצ’ה מביא לרמות גבוהות יותר של נוגדי חמצון.

 

 

 

תפריט נגישות